cancel
Marlies0809 Student
Student
1 0 0 0
Message 1 of 2
225
Flag Post
HP Recommended

Hoe speel je sims 2 af op Windows 10? (error code 8016)

hp envy x360 w100nd
Microsoft Windows 10 (64-bit)

Hallo allemaal even een vraagje hier.

Ik heb via Origin de sims 2 Ultimate Collection op mijn laptop geïnstalleerd. Wanneer

ik het wilde afspelen, gaf de game error code 8016 aan ; 'Kan een vereiste beveiligingsmodule niet activeren.' Ik heb geprobeerd via 'compatibiliteitsproblemen oplossen' de game af te spelen in windows xp. Toch krijg ik dan, ondanks dat hij lijkt op te starten, dezelfde foutmelding opnieuw. Ik heb Windows 10 op mijn laptop en ik heb een Skylake processor. Nu heb ik van alles gelezen over BIOS-updates en dergelijken, maar deze laptop is vrij nieuw en ik wil een BIOS update eigenlijk niet riskeren.. Heeft iemand hier misschien een oplossing voor? Als de BIOS-update noodzakelijk is, zou ik willen vragen wat de risico's precies zijn en hoe ik deze BIOS-update kan uitvoeren.

Alvast bedankt!

1 REPLY 1
Provost Provost
Provost
9,764 8,614 704 3,165
Message 2 of 2
201
Flag Post
HP Recommended

Hoe speel je sims 2 af op Windows 10? (error code 8016)

Translated using Google Translate:

Hallo,

Dank u voor het posten in de HP support forums.

Het beste zou zijn om contact op met het ondersteuningsteam voor het spel - het spel leverancier. Zij zullen in staat zijn om u te voorzien van specifieke bijstand.

Algemene aanbeveling die ik te bieden aan gebruikers / klanten is niet te BIOS / UEFI-upgrade, tenzij ze elke vorm van specifieke BIOS / UEFI probleem ervaren. Het bijwerken van alleen voor updaing en net voor het gebruik van de nieuwste verson is geen oplossing. Elke vorm van actualisering (geen kwestie voor wat en wie relesed it) kan 2 kwesties op te lossen, maar kan 10 meer problemen te introduceren. Bovendien, het upgraden van de BIOS (voor vendor) levert meer risico's omdat BIOS herstel is niet zo makkelijk als in vergelijking met de typische software-updates als er iets misgaat.

Hetzelfde geldt voor Windows Updates, OS-update, drivers updates, etc - upgrade / bijwerken als u zaken die u weet in de nieuwere versie of voor een aantal ernstige beveiligingsproblemen worden opgelost te hebben. Behoud anders de bestaande versie zo lang mogelijk.

Als uw specifieke probleem is opgelost met de BIOS-update, hier zijn de instructies hoe u de HP BIOS-update

>> http://support.hp.com/us-en/document/c00042629

>> http://support.hp.com/us-en/document/c00042629#AbT1

========

This community only supports English language. To ensure a quick response it would be advisable to post your question in English. The following links are here to assist you if you prefer to post in the following Language Forum.

German: HP Kundenforum
Spanish: Foro de usuarios de HP
French: Forum des utilisateurs
Portuguese: Fórum dos usuários HP
Chinese: 惠普个人客户支持论坛
Korean: HP 지식커뮤니티

Thank you for your understanding !

========

Hello,

Thank you for posting in the support forums.

It would be best to contact the support team for the game - the game vendor. They will be able to provide you with specific assistance.

General recommendation I provide to users/customers is NOT to upgrade BIOS/UEFI unless they experience any kind of specific BIOS/UEFI issue. Updating just for updaing and just for using the latest verson is not solution. Any kind of update (no matter for what and who relesed it) can fix 2 issues but may introduce 10 more issues. Additionally, upgrading the BIOS (for any vendor) poses more risks because BIOS recovery is not that easy as compared to typical software updates IF something goes wrong.

Same applies for Windows Updates, OS update, drivers updates, etc - upgrade/update IF you have issues which you know are fixed in the newer version or for some severe security issues. Otherwise, keep the existing version as long as possible.

If your specific problem is resolved with BIOS update, here are the instructions how to update the HP BIOS
>> http://support.hp.com/us-en/document/c00042629

>> http://support.hp.com/us-en/document/c00042629#AbT1

****  Please, click on the button below to mark this post as an ACCEPTED SOLUTION if it helped you
****  Don't hesitate to hit the THUMB-UP+ button below to say THANKS or give LIKE
I am not employed by HP Inc. **** I express personal opinion only. **** HP Expert **** IT Commodity and Cyber Security professional

Reply
0 Kudos
† The opinions expressed above are the personal opinions of the authors, not of HP. By using this site, you accept the Terms of Use and Rules of Participation