• ×
    Information
    Windows update impacting certain printer icons and names. Microsoft is working on a solution.
    Click here to learn more
    Information
    Need Windows 11 help?
    Check documents on compatibility, FAQs, upgrade information and available fixes.
    Windows 11 Support Center.
  • post a message
  • ×
    Information
    Windows update impacting certain printer icons and names. Microsoft is working on a solution.
    Click here to learn more
    Information
    Need Windows 11 help?
    Check documents on compatibility, FAQs, upgrade information and available fixes.
    Windows 11 Support Center.
  • post a message
Guidelines
Do you need the WPS PIN to connect your printer? Click here for tips and tricks!
Check some of the most frequent questions about Instant Ink: HP INSTANT INK, HP+ PLANS: INK AND TONER.


Check out our WINDOWS 11 Support Center info about: OPTIMIZATION, KNOWN ISSUES, FAQs AND MORE.
HP Recommended
HP Color LaserJet MFP M477fdw

Betreft mijn printer HP Color Laserjet MFP M477fdw

 

Normaliter kan deze automatisch dubbelzijdig afdrukken, wat hij in het begin ook deed. Ik heb niets veranderd aan de eigenschappen doch is de printer plots handmatig dubbelzijdig beginnen afdrukken.

 

Ik heb reeds alles geprobeerd om dit terug automatisch te zetten, tevergeefs.

 

Kan mij iemand hiermee helpen?

 

Alvast hartelijke dank!

 

Pieter

12 REPLIES 12
HP Recommended
Probeer het alsjeblieft

HP LaserJet, HP PageWide Enterprise - automatisch aan beide zijden afdrukken (Windows) Automatisch afdrukken aan beide zijden (Windows) Gebruik deze procedure voor printers die een automatische duplexer hebben geïnstalleerd. Als de printer geen automatische duplexer heeft geïnstalleerd of op papier typen afdrukt die de duplexer niet ondersteunt, handmatig afdrukken op beide zijden. Selecteer in het softwareprogramma de optie Afdrukken. Selecteer de printer uit de lijst met printers en klik vervolgens op of tik op de knop Eigenschappen of Voorkeuren om het printerstuurprogramma te openen.    NOTITIE: De naam van de knop verschilt voor verschillende softwareprogramma's.    NOTITIE: Om toegang te krijgen tot deze functies vanuit een Windows 8 of 8.1 Start-app, selecteert u Apparaten, selecteert u Afdrukken en selecteert u de printer. Klik of tik op het tabblad Afwerking. Schakel het selectievakje Afdrukken aan beide kanten aan. Klik op de knop OK om het dialoogvenster Documenteigenschappen te sluiten. Klik in het dialoogvenster Afdrukken op de knop OK om de taak af te drukken.
HP Recommended

Hallo,

 

De zaken die u aangeeft had ik reeds tevergeefs geprobeerd...

 

Ik kan het handmatig dubbelzijdig afdrukken nergens wijzigen in automatisch dubbelzijdig afdrukken op mijn laptop.

Via de url van de printer staat het op dubbelzijdig afdrukken maar op mijn laptop staat er dus handmatig en niet automatisch zoals het vroeger was...

 

Alvast hartelijke dank voor de hulp!

 

Pieter

HP Recommended

Kunt u controleren onder het printerprogramma? Wijzig de standaard voor dubbelzijdig of dubbelzijdig afdrukken Open het menu en klik vervolgens op Systeemvoorkeuren. Klik op het pictogram Printers & Scanners of op het pictogram Print & Scan. Selecteer de printer in de linkerkant van het venster. Klik op Opties en benodigdheden. Klik op Hulpprogramma en klik vervolgens op Printerprogramma openen. Het dialoogvenster HP Hulpprogramma wordt geopend. Klik op het pictogram Alle instellingen. Klik op het pictogram Duplexmodus. In het gedeelte Duplexmodus selecteert of schakelt u het selectievakje Duplexmodus inschakelen uit en sluit u het dialoogvenster HP Hulpprogramma.

HP Recommended

Thank you for visiting our English HP Support Forum. We are only able to reply to posts written in English. To ensure a quick response it would be advisable to post your question in English. The following links are here to assist you if you prefer to post in the following Language Forum.
 

German: HP Kundenforum
Spanish: Foro de usuarios de HP
French: Forum des utilisateurs
Portuguese: Fórum dos usuários HP
Chinese: 惠普个人客户支持论坛
Korean: HP 지식커뮤니티


Thank you for your understanding.

I work on behalf of HP
HP Recommended

Beste,

 

 

Ik wil u alvast danken voor uw hulp!

Kan u mij zeggen waar ik het 'printerprogramma' kan vinden? Via alle mogelijke wegen (apparaten en printers -> eigenschappen/voorkeurinstellingen) al geprobeerd maar blijkbaar de correcte weg nog niet gevonden...

U spreekt van pictogrammen... blijkbaar zit ik op een verkeerd spoor...

HP Recommended

My printer normally has automatic double-sided printing. On one day when i wanted to print my printer printed manually doubled-sided. I tried everthing to chance it back to the original setting but it doesn't work.

My laptop has Windows 10

Thank you for the help!

Pieter

HP Recommended

Ik had hetzelfde probleem: om onverklaarbare reden print de printer niet meer automatisch dubbelzijdig, maar alleen nog handmatig. Na enige tijd zoeken toch de oplossing gevonden: je moet bij de printereigenschappen, onder het tabblad 'Apparaatinstellingen' de parameter 'Duplexeenheid' op 'Geïnstalleerd' zetten.

HP Recommended

@Pieter2401

 

Thank you for visiting our English HP Support Forum. We are only able to reply to posts written in English. To ensure a quick response it would be advisable to post your question in English. The following links are here to assist you if you prefer to post in the following Language Forum.
 

German: HP Kundenforum
Spanish: Foro de usuarios de HP
French: Forum des utilisateurs
Portuguese: Fórum dos usuários HP
Chinese: 惠普个人客户支持论坛
Korean: HP 지식커뮤니티


Thank you for your understanding.

 

I work on behalf of HP
HP Recommended

Ik heb hetzelfde gedaan, maar mijn HP utrabook onder windows 10 onthoud deze setting niet, zodat ik iedere keer na het opstarten dit opnieuw moet instellen. Mijn printer is een HP laserjet P2055 DN aan het netwerk. 

† The opinions expressed above are the personal opinions of the authors, not of HP. By using this site, you accept the <a href="https://www8.hp.com/us/en/terms-of-use.html" class="udrlinesmall">Terms of Use</a> and <a href="/t5/custom/page/page-id/hp.rulespage" class="udrlinesmall"> Rules of Participation</a>.