-
×InformationNeed Windows 11 help?Check documents on compatibility, FAQs, upgrade information and available fixes.
Windows 11 Support Center. -
-
×InformationNeed Windows 11 help?Check documents on compatibility, FAQs, upgrade information and available fixes.
Windows 11 Support Center. -
- HP Community
- Gaming
- Gaming Notebooks
- Kylfläkten

Create an account on the HP Community to personalize your profile and ask a question
08-31-2022
06:41 AM
- last edited on
09-05-2022
06:40 AM
by
JessikaV
Hej
Jag köpte en bärbar dator för tre månader sedan och ett fel har redan dykt upp på den här bärbara datorn. Garantin gäller ytterligare 9 månader till.
När jag slår på den bärbara datorn visas denna text:
Systemet har upptäckt att kylfläkten inte fungerar som den ska. Fortsatt drift rekommenderas inte och kan orsaka oförutsägbart beteende som kan leda till slumpmässiga avstängningar, dataförlust eller möjliga systemskador. Systemet stängs av på 15 sekunder. För att förhindra avstängning och återuppta drift, tryck på Enter-tangenten nu. Systemfläkt (90B)
Eftersom datorn har garanti fick jag inte öppna datorn för att rengöra den. Jag tog dock en dammsugare och rensade från baksidan av datorn genom det stängda locket på öppningarna där fläkten sitter. Tyvärr utan bra resultat så händer det att när jag sätter på datorn för första gången efter rengöring så dyker inte denna text upp, men efter en kort stund dyker texten upp igen.
Jag hittade på internet att jag kan besöka er servicecenter så att ni kan lösa detta problem, eftersom datorn fortfarande har garanti på 9 månader till.
OMEN bärbar dator - 17-cb1024no
Garantityp
Tillverkargaranti
Tjänstetyp
Wty: HP HW underhåll på annan plats
Status
Aktiv: Omfattas av tillverkarens garanti, 9 månader kvar.
Startdatum
Den 8 juni 2022
Slutdatum
Den 7 juni 2023
Servicenivå
Std Office Hrs Std Kontorsdagar
08-31-2022 06:44 AM
Hey @Samir50 🙂
Thank you for visiting our English HP Support Community. We advise you to post your question in English to insure a quick response for the Community.This can also help other users to take advantage of your post, in the case they have the same question.
Thank you for your understanding.
Regards,
MarcusC
08-31-2022 11:25 AM
hi
If the computer is new, there is little reason to have dust to the point of causing this error
You must contact either the reseller directly, often the simplest, exchange/refund
or contact hp support in your country
Sweden ?
https://support.hp.com/se-sv/contact
if the right link I invite you to read this
was this reply helpful , or just say thank you ? Click on the yes button
Please remember to mark the answers this can help other users
Desktop-Knowledge-Base
Windows 11 22h2 inside , user
------------------------------------------------------------------------------------------------------------